מתכונים ב-10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

עוגיות בריאות

עוגיות בריאותFavoriteLoadingהוסף מתכון למחברת המתכונים

Rating:
5
On מרץ 14, 2017
Last modified:פברואר 11, 2018

Summary:

מתכון לעוגיות בריאות במתיקות מעודנת עם חומרים בריאים ומזינים (עוגיות טבעוניות, ללא סוכר)

עוגיות בריאות

מצרכים (כ-20 עוגיות):

3/4 (95 ג') כוס קמח מלא

כוס (95 ג') שיבולת שועל דקה (קוואקר)

חצי כוס (50 ג') אגוזי מלך קצוצים דק

חצי כפית שטוחה (2 ג') אבקת סודה לשתיה

חצי כפית (3 ג') אבקת קינמון

2 כפות (14 ג') קוקוס טחון

שליש כוס (65 ג') שמן קנולה (או שליש כוס שמן קוקוס מומס)

בננה קטנה מעוכה

4 כפות (70 ג') סירופ מייפל טבעי (ניתן לשלב כף סילאן + 3 כפות מייפל)

2 כפות זרעי צ'יה טחונים (לא חובה)

אופן הכנה:

-מחממים תנור ל180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפיה.

-מערבבים את כל החומרים בקערה: קמח מלא, שיבולת שועל, אגוזים, סודה לשתיה, קינמון, קוקוס, שמן, בננה מעוכה וסירופ מייפל. בסוף מוסיפים את זרעי הצ'יה ומערבבים.

-יוצרים כדורים בקוטר של כ-3 ס"מ. מניחים על נייר האפיה ומשטחים כל כדור לעיגול בקוטר של כ-6 ס"מ.

-אופים בתנור במשך כ-18 דקות, עד שהשוליים מתחילים להשחים מעט. מוציאים מהתנור ומניחים לעוגיות להתקרר לגמרי (העוגיות מתקשות לאחר קירור).

הערה: העוגיות הן במתיקות מאוד מעודנת לכן מי שאוהב מתוק כדאי שיוסיף לתערובת 2 כפות סוכר.

עוגיות בריאות

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

79 תגובות

הוסף תגובה
  1. הי, רציתי לשאול אם אפשר להשתמש בבננה שהקפאתי, וגם – מה אפשר לשים במקום סודה לשתיה (אבקת אפיה זה בסדר?)
    תודה רבה על המתכונים המעולים!

    1. לגבי הבננה אפשר למרות שעדיף בננה שלא הוקפאה אם יש לך.
      שימי רבע כפית אבקת אפיה.

  2. עוגיות מעולות ! בדיוק כמו שאני אוהבת , קריספיות מבחוץ ורכות מבפנים . תודה על עוד מתכון שיכנס לתפריט הקבוע.

    1. העוגיות מכילות מרכיבים שמסייעים בתהליך הרזייה כמו שיבולת שועל, קינמון ועוד. אם אוכלים במידה אז זה בסדר.

  3. הי אפרת, תודה על המתכון.
    שאלה כללית- ראיתי שכתבת שהסודה לשתייה מוסיפה אווריריות לעוגיות. אשמח לדעת באיזה סוגי עוגיות כדאי להוסיף סודה לשתייה. תודה רבה מראש, מיכל.

    1. היי מיכל,
      אם המתכון מכיל מרכיבים חומציים כדאי להשתמש בסודה לשתיה. דוגמאות למרכיבי מזון חומציים: שמנת חמוצה, יוגורט, מיץ לימון, מיצי פירות, פירות, דבש, קקאו ושוקולד.
      יש להשתמש בסודה לשתיה בכמויות מדויקות מאחר ועודף עלול להשאיר טעם לוואי מר. אם את לא יודעת בדיוק כמה שימי כרבע כפית.

  4. העוגיות יצאו נהדר. רק הערה- מייפל וסילאן הם סוכר לכל דבר. רק יותר טבעי ולא מעובד כמו סוכר לבן… קצת מטעה הכותרת:)

  5. אני מאד רוצה להכין את המתכון אך יש לי כמה מגבלות, ממש אשמח אם תעזרי לי כדי שהעוגיות לא יהרסו לי

    אני לא יכולה לשים אגוזים (זה לילד קטן) לשים במקום עוד קוואקר?
    מה עדיף במקום בננה? טחינה או ביצה? אני מעדיפה טחינה בגלל הערך התזונתי, זה משנה?
    אם אין לי מייפל לשים עוד סילאן או דבש?

    עד כאן המגבלות שלי 🙂
    ממש רוצה להכין לשבת!

    1. סליחה התכוונתי להגיב כאן….
      שכחתי לשאול, אני רוצה לשים חמוציות, אולי אפשר במקום האגוזים או לא קשור?

      וגם לגבי הקוקוס – אפשר לוותר?

    2. היי,
      האגוזים מוסיפים למרקם למרות שאפשר לוותר עליהם. אפשר לשים קצת יותר שיבולת שועל. כוס ורבע במקום כוס אחת.
      אני מניחה שעם ביצה העוגיות יהיו יציבות יותר אבל אפשר לשים גם טחינה גולמית (1-3 כפות בהדרגה ולפי הצורך).
      את יכולה להשלים בדבש, ילדים בדר"כ לא אוהבים את הטעם של הסילאן.
      אפשר לוותר על הקוקוס.
      נראה לי שעדיף לוותר על החמוציות.

    3. הי אפרת
      הכנתי את המתכון ויצא מעולההה!
      לא התאפקתי והוספתי חמוציות קצוצות דק דק כי הבן שלי ממש אוהב…
      אימצתי 🙂

    1. העוגיות נשמרות בקופסה אטומה מחוץ למקרר (במקום קריר ומוצל) במשך 5-6 ימים.

    1. נראה לי שכן. צריך לקחת בחשבון שלסוכר קוקוס יש טעם שונה מסוכר רגיל.

  6. יצא טעים!
    עשיתי עם ביצה במקום בננה, וכממתיק דבש.
    מאחסנת במקפיא ומוציאה לפני שרוצה לאכול, ההקפאה ממש מתאימה להן ואפילו משפרת את המרקם. (ויתרון נוסף שאין חשש שיאבדו פריכות או יתקלקלו)
    בקיצור מוצלח מאוד 🙂

  7. היי. הכנתי העוגיות האלה ויצאו לי ממש קשות שלא ניתן לאכול אותם. הדבר היחידי שלא שמתי זה סודה ובננה האם זה יכול להשפיע ככה?
    ושמתי לחם כוסמין
    תודה

    1. היי מעיין,
      הבננה מרככת מעט את העוגיות, הסודה לשתיה מעניקה אווריריות מסוימת.
      אני מניחה שאם היית שמה את שני אלה, העוגיות היו יוצאות פחות קשות ויותר פריכות. חשוב גם לשים לב לזמני האפיה כי יש תנורים שהם יותר חזקים.
      יום נפלא 🙂

  8. הכנתי את העוגיות, יצא מעולה ב"ה
    אמא שלי התלהבה מהעוגיות
    זה מתכון מעולה לעוגיות רכות, לא כבדות, ולא מתוקות.
    תודה רבה!

  9. המתכון הצלחה מסחררת במיוחד אצל בעלי. בהתחלה לא היה לי סירופ מייפל אז פשוט החלפתי ב4 כפות סילאן 100 אחוז ויצא מעולה. תודה על המתכון.
    האם יש לך עוד מתכונים בסיגנון? ללא סוכר אני מתכוונת.

  10. האם אפשר לשים טחינה במקום הבננה למי שלא אוהב בננות?
    וכן לגבי השמן האם אפשר להשתמש בשמן זית?, ומה יכול לשמש כתחליף לקוקוס?
    תודה מראש

    נ.ב אני רוצה להכין את העוגיות לשבת כך שאשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי שאוכל להכינם כבר ביום חמישי.

    1. היי,
      אני חושבת שאפשר לשים טחינה גולמית (1-3 כפות בהדרגה לפי הצורך).
      אפשר להשתמש בשמן זית בתנאי שהטעם שלו מעודן ולא חזק.
      אפשר לוותר על הקוקוס.
      יום נפלא

    1. למעט המייפל, יתר המרכיבים יכולים להתאים.
      במקום מייפל אפשר לשים תחליף סוכר מתאים. לגבי פירות יבשים אפשר להוסיף אבל אני לא בטוחה שזה מתאים לחולי סכרת כי הם מכילים סוכר.

  11. תודה על כל המתכונים אני מכינה אותם מידי פעם. כמה קלוריות יש במתכון הזה של העוגיות.
    תודה.

  12. יצא מעולה! וכך גם שאר המתכונים שלך (והכנתי רבים מהם).
    חייבת לציין בהערכה את הסבלנות והאדיבות שבה את עונה לכל תגובה ושאלה
    מחכה למתכונים הבאים (:

    1. בכל מקרה אני רוצה להכין אלפחורס, הבנתי שהמתכון של ניקי מוצלח.

      אבל יש לי רק מיקסר קטן ידני ושם רשום עם וו גיטרה.. איך את ממליצה לי להכין אותו שיצא טוב? ממש אשמח לעזרה

    2. לדעתי אפשר להכין גם עם מיקסר ידני אבל זה מתכון שלה אז כדאי שתשאלי אותה.

  13. קודם כל תודה רבה על המתכונים שלך!! פשוט נהנת מהם כל פעם מחדש (:
    האם אפשר שלא לשים את אגוזי המלך?

    1. היי אמונה,
      כיף לשמוע שאת נהנית מהאתר 🙂
      האגוזים מוסיפים למרקם למרות שאפשר לוותר עליהם. אפשר לשים קצת יותר שיבולת שועל. כוס ורבע במקום כוס אחת.
      שבת שלום וחג שמח!

  14. הכנתי ויצא מעולה. לא היה לי סודה לשתייה אז החלפתי בקצת אבקת אפייה… אני לא בטוחה שזה עשה את העבודה – העוגיות נותרו בצורת כדור ולא "נמסו" על התבנית. הצ'יה השתלבה בצורה מוצלחת, אני רק תוהה אם היא משמרת את התכונות המזינות שלה אחרי אפייה 🙂
    לכל מי שכתב שאין לו מייפל – ממליצה להחליף בדבש או סילאן לפני שעוברים לסוכר. בעיקר אם הכוונה היא לשמור על הערכים התזונתיים 🙂

    1. היי מאיה,
      היה צריך לשטח את העוגיות לפני האפיה (רשום באופן ההכנה).
      בכל מקרה, שמחה שיצא טעים.
      לגבי צ'יה, היא משמרת את יתרונותיה התזונתיים גם לאחר האפיה (להבדיל מזרעי פשטן שלא).
      שבוע נפלא!

  15. הכנתי ויצא נפלא. הוספתי קצת יותר מייפל. לא הכנסתי בננה.
    אוהבת מאוד את המתכונים שלך.תודה. שבת שלום

    1. היי איה,
      אני לא בטוחה עד כמה זה ידביק את החומרים. אני יודעת שבעוגות זה עובד קצת יותר טוב.

  16. הכנתי בדיוק לפי המתכון (רק בלי זרעי ציה כי לא היה לי). יצא מצוין! בהחלט אאמץ ואכין כל שבוע.

  17. יצא לא רע, לא היו לי את כל החומרים, במיוחד לא בננה. אם הייתי יודעת שבמקום בננה אפשר לשים ביצה…היה עוזר מאוד.
    תודה שולמית

    1. הביצה אכן תורמת למרקם העוגיות. פעם הבאה תנסי עם בננה (או ביצה).
      בכל מקרה תודה שחזרת לעדכן 🙂

  18. שלום
    רציתי להגיד לך שאת פשוט גדולה מהחיים. המתכונים שלך ככ עוזרים לי!
    אז תודה רבה מאוד
    איטה

    1. אפשר להמתיק בדבש או סירופ אגבה או לשים סוכר ולהוסיף כ-2 כפות טחינה גולמית שייסעו להדבקת החומרים.

    1. שיבולת שועל דקה = קוואקר.
      יש שיבולת שועל שהיא עבה ויש כזאת שהיא דקה ועדינה יותר. הכוונה לאחרונה.

    1. היי לירון,
      הבננה מדביקה את החומרים.
      במקום בננה אפשר לשים ביצה.

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme | מפת אתר