מתכונים ב-10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

שייק ירוק

שייק ירוקFavoriteLoadingהוסף מתכון למחברת המתכונים

Rating:
5
On נובמבר 5, 2017
Last modified:נובמבר 6, 2017

Summary:

שייק ירוק למתחילים – מתכון טעים ובריא. התרד מכיל כמות גדולה של סידן. האגס מכיל המון ויטמין C. והבננה עשירה באשלגן. 

שייק ירוק

מצרכים (כוס אחת):

בננה וחצי בגודל בינוני (קלופה, חתוכה וקפואה)

חצי כוס עלי תרד

אגס קטן קלוף חתוך

חצי כוס מים קרים

אופן הכנה:

מניחים את כל החומרים בבלנדר וטוחנים למרקם של שייק. ניתן להוסיף יותר מים במידה ורוצים מרקם דליל יותר.

*מתכון קליל למי שמכין שייק ירוק בפעם הראשונה. ההמלצה היא להתחיל מחצי כוס עלי תרד ובהמשך ניתן להגדיל את כמות עלי התרד ולהוסיף גם חסה.

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

אינסטגרם

****************************************

הודעה לגולשים:

יצאתי לחופשה ולכן לא אוכל להשיב על שאלות.  אחזור אחרי החג.

 

****************************************

30 תגובות

הוסף תגובה
    1. היי רותם,
      יש כאלה שזה מספיק להם כארוחת בוקר ויש כאלה שלאחר כשעה- שעתיים אוכלים משהו נוסף.

    2. היי אפרת,
      אפשר להוסיף תמר ואגוזי מלך?

      זה יתאים? יהיה טעים? חח

      ואפשר לדעת בערך כמה עלים זה חצי כוס?

      תודה

    3. לדעתי כן אבל זה עניין של טעם.
      אני לא זוכרת כמה עלים זה יוצא אבל במקרה הזה לא חייבים להיות מדויקים כי תמיד אפשר להוסיף מים כדי לדלל את השיייק במידת הצורך.

    4. היי,

      הכנתי פעם ראשונה יצא טעים,הרבה יותר ממה שחשבתי חח

      הוספתי 2 תמר ועלי חסה

      תודה לך

    1. בסביבות 200 קלוריות אבל במקרה הזה לא צריך להתייחס לקלוריות כי המרכיבים בריאים, מזינים ותורמים בתהליך הרזיה.

  1. היי אפרת,
    שמעתי שעדיף לא לשלב בננה עם שאר פירות משום שמפחית את כמות הויטמין סי, זה נכון? ידוע לך משהו בנושא?

    1. אני מכינה למשפחה שלי כמעט כל יום לארוחת בוקר/ערב, זה קל ומהיר, בריא מאוד וממלא. פשוט זורקת לקנקן מכל הפירות (לפי העונה או קפואים או יבשים) והירוק שיש בבית (בחתיכות גדולות) וטוחנת עם בלנדר יד פשוט. אפשר לשחק עם הרכיבים וכל פעם להכין בטעם אחר
      אפשרויות: תפוח, תפוז מקולף, לימון מקולף, אגס, תמרים, בננות, תותים, אוכמניות, חסה, עלי בייבי, נבטים, תרד ,חתיכת זנגביל, זרעי פשתן, קצת טחינה או שקדיה ואבקת מיץ עשב חיטה/שעורה או ספירולינה (מחנות טבע) . גיליתי שעם בלנדר יד אפשר אפילו לטחון גזר וסלק, רק צריך להעביר את זה במסננת למי שמעדיף מיץ ולא שייק. שיהיה רק לבריאות 🙂

    1. היי אהובה,
      עלי התרד הם העדינים ביותר מבחינת טעם ולכן מומלצים לשימוש בשייק.
      לדעתי כרפס ופטרוזיליה יהיה חזקים מידי מבחינת הטעם.

    1. לא ניסיתי. החלב מעניק מרקם קצת יותר "כבד" וסמיך. אולי במקרה הזה עדיף מים או מיץ תפוזים לקבלת שייק יותר קליל.

  2. היי אפרת 🙂
    מתכון נפלא. האם אפשר לשדרג עם שבבי קוקוס (כמו שמפזרים על העוגות? האם אפשר בננה רגילה ולשים קרחח? יש לנו הרבה בננות והגיע הזמן להיפטר מהן 🙂
    אשמח לתגובה במייל

    1. היי אבי,
      אפשר להוסיף שבבי קוקוס.
      אפשר לשים בננה רגילה + קרח, רק חשוב שהבלנדר שלך יהיה מספיק חזק כדי לטחון את הקרח.

    1. ניתן למצוא עלי תרד בכל סופר (בדר"כ במקרר ליד החסות והעלים).
      אני נוהגת לקנות אותם כבר שטופים.

  3. אפרת כמה כוסות זה יוצא?אפשר להכין לכמה ימים ולשמור בכלי סגור במקרר?אפשר להוסיף חופן אגוזים?

    1. היי שרון,
      הכמות היא לכוס אחת גדולה יחסית (כמו בתמונה).
      אפשר להוסיף אגוזים אבל בתור התחלה הייתי שמה 3-4 אגוזים בלבד למנה אחת.
      הכי מומלץ זה להכין באותו רגע גם מהסיבה שזה יותר טעים (המרקם הוא כמו חצי ברד בגלל הבננה הקפואה) וסיבה נוספת היא שככל שהשייק עומד הערכים התזונתיים שלו נפגעים.

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme | מפת אתר