מתכונים ב10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

קציצות עדשים כתומות

קציצות עדשים כתומותFavoriteLoadingהוסף מתכון למחברת המתכונים

Rating:
5
On אוקטובר 24, 2017
Last modified:אוקטובר 26, 2017

Summary:

מתכון לקציצות עדשים כתומות טעימות שניתן להכין גם בגרסה ללא גלוטן ובגרסה טבעונית

קציצות עדשים כתומות

מצרכים (כ-20 קציצות עדשים):

כוס עדשים כתומות (אדומות) שטופות היטב

2 תפוחי אדמה בינוניים קלופים

1 גזר בינוני קלוף

כף שמן זית או קנולה

1 ביצה קטנה (*לגרסה טבעונית– ניתן לוותר על הביצה)

3-4 כפות פירורי לחם (*לגרסה ללא גלוטן– ניתן לוותר על פירורי הלחם)

תיבול: כפית מלח, קמצוץ פלפל שחור

ציפוי (לא חובה): כחצי כוס פירורי לחם

*תוספות מומלצות לתערובת הקציצות: שליש כפית כמון, בצל מטוגן, שן שום כתושה ורבע כוס עלי פטרוזיליה קצוצים דק.

אופן הכנה:

-חותכים את תפוחי האדמה והגזר לקוביות בינוניות ומבשלים במים רותחים עד שהם נעשים רכים (כאשר ניתן לנעוץ מזלג בקלות). מסננים מהמים ומועכים לפירה.

-במקביל, מניחים בסיר נפרד כוס עדשים כתומות וממלאים במים. מביאים לרתיחה ומבשלים כ-20 דקות, עד שהעדשים מתרככות (העדשים אמורות להתפרק בבישול). מסננים וסוחטים היטב מעודפי המים.

-מערבבים את הפירה עם העדשים ומוסיפים שמן, ביצה, פירורי לחם, מלח ופלפל שחור.

-מחממים תנור ל200 מעלות. מרפדים את תבנית התנור בנייר אפיה ומשמנים בנדיבות.

-יוצרים קציצות בקוטר של 5-6 ס"מ ועובי כ 1.5 ס"מ. מצפים בפירורי לחם ומניחים על נייר האפיה המשומן.

-מרססים/מברישים מעל מעט שמן ואופים במשך 20 דקות. הופכים בזהירות צד ואופים כ-15 דקות נוספות.

הערות:

  1. ניתן ומומלץ לשדרג את הטעם ולהוסיף לתערובת: שליש כפית כמון, בצל מטוגן, שן שום כתושה ורבע כוס עלי פטרוזיליה קצוצים דק.
  2. כדי לשדרג את המרקם אפשר לגרד בפומפיה גסה את תפוחי האדמה המבושלים במקום למעוך אותם לפירה.
  3. לגרסה ללא גלוטן – יש לוותר על פירורי הלחם.
  4. לגרסה טבעונית – ניתן לוותר על הביצה.
  5. לגרסה טבעונית + ללא גלוטן – וותרו על הביצה ועל פירורי הלחם.
אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו


58 תגובות

הוסף תגובה
    1. היי,
      יכול להיות שתוספת של 2 כפות שמן תעזור. יכול להיות גם שהקציצות נאפו יותר מידי בתנור ולכן כדאי להוציא אותן 5-10 דקות לפני.
      בנוסף, כדאי לעשות אותן קצת יותר עבות.

  1. הכנתי
    הוספתי בצל מטוגן ופטרוזליה כפי שהמלצת
    יצא להיטט!
    הקטנה שלי זללה ואני היתי מאושרת שהיא אוכלת משהו ככ בריא.
    תודה לך

    1. היי טל,
      בקישואים ובקולרבי יש המון נוזלים לאחר בישול לכן אני לא בטוחה שכדאי. אני חושבת שעדיף להמיר בבטטה בגודל בינוני. מומלץ לבשל אותה ולגרד בפומפיה גסה כדי שלא תרכך יותר מידי את התערובת.

  2. שלום אפרת,
    אני נהנית מאד מהאתר שלך,
    אתמול הכנתי את קציצות העדשים ויצאו ממש טעימות!
    תודה.
    רציתי לשאול האם ידוע לך אולי מה הערך הקלורי שלהן?!
    (דיאטה…)

    1. היי דנה,
      אפשר להגיש אותן לצד טחינה וסלט טרי או עם פתיתים טריים וסלט.
      שבוע טוב 🙂

  3. יופי של מתכון. תודה.
    עשיתי את הגרסה הטבעונית, ללא פירורי לחם.
    טיפ קטן – בגרסה הטבעונית, אם משרים חצי מכמות העדשים הכתומות במים
    וטוחנים אותן במעבד מזון ללא בישול – העמילן שלהן מסייע להדבקה ולמניעת פירוק הקציצה.
    שדרוג נוסף במרקם אפשר לקבל אם במקום לאפות סתם על נייר אפייה, עושים שימוש במנג'טים מסיליקון. מניחים מעט שמן זית בכל מנג'ט וכף מהעיסה ואופים ב 200 מעלות כ 25 דקות.

  4. שלום
    לאחרונה במקום לחכות רעבים עד שאמא שלי תחזור מהעבודה ותבשל..
    התחלתי להכין דברים ממתכוני הילדים
    הכל יוצא טעים וכל כך קל!!!!!!
    תודה רבה רבה!!!

  5. הכנתי אתמול בערב עם תפוא, בטטה גזר ובצל מגורד ומטוגן עם שום ותבלינים והיום שוב. כל כך מוצלח! תודה תודה

    1. היי אבי,
      אני חושבת שאפשר לשים בטטה בינונית. מומלץ לבשל אותה ולגרד בפומפיה גסה כדי שלא תרכך יותר מידי את התערובת.

  6. זה לא עובד בלי ביצה.
    עשיתי בדיוק לפי המתכון, סחטתי את העדשים מכל הנוזלים והבלילה יצאה טובה, לא רטובה ולא יבשה מדי.
    אבל אחרי האפייה זה נשאר פירה.
    אולי פעם הבאה כדאי להוסיף קורנפלור מדולל במעט מים במקום הביצה.

    1. היי רועי,
      זה אמור להיות כמו פירה מבפנים. הביצה עצמה רק מעניקה מעט יותר אווריריות. אם רוצים שהמרקם בפנים יהיה קצת יותר מוצק וקשה אפשר להוסיף קורנפלור.

      1. אני לא מדבר על רמת המוצקות.
        אי אפשר היה אפילו להפוך את הקציצות כי הן פשוט התפרקו בהפיכה.
        אחרי זה מעכתי מחדש והוספתי קורנפלור וזה הסתדר.

    1. היי דניאל,
      יש הערה בתחתית המתכון לגבי גרסה טבעונית. הוספתי כרגע הערה גם במצרכים עצמם.
      יום נפלא

    1. היי אבי,
      העדשים הכתומות מתפרקות בזמן הבישול ולכן תורמות למרקם יציב. גם הטעם שלהן הוא קצת שונה.
      אני מניחה שאפשר להכין גם עם עדשים ירוקות אבל אולי הייתי טוחנת אותן קצת אחרי בישול.

    1. היי ענת,
      אני חושבת שבטטה תתאים רק שיהיה צורך אולי להוסיף יותר פירורי לחם כדי שהתערובת תהיה יציבה.

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme
Translate »