מתכונים ב10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

עוגיות אגוזים

עוגיות אגוזיםFavoriteLoadingהוסף מתכון למחברת המתכונים

Rating:
5
On מרץ 1, 2016
Last modified:פברואר 19, 2017

Summary:

עוגיות אגוזים טבעוניות, ללא סוכר וגם בגרסה ללא גלוטן

עוגיות אגוזים

מצרכים (כ-18 עוגיות):

כוס ושליש קמח לבן או קמח כוסמין מלא או קמח ללא גלוטן (180 גרם)

2 כוסות אגוזי מלך קצוצים/טחונים דק – 220 גרם (מי שאינו רגיש לגלוטן ניתן להמיר כוס אחת בשיבולת שועל עבה)

2 כפיות אבקת קקאו

חצי כפית אבקת סודה לשתיה

8 כפות שמן (רבע כוס)

2 כפות ממרח שקדים או טחינה גולמית או חמאת בוטנים

6 כפות גדושות סירופ מייפל או סילאן (מומלץ לשלב כדי שלא יהיה טעם חזק של הסילאן)

אופן הכנה:

-מחממים תנור מראש ל180 מעלות ומרפדים את תבנית התנור בנייר אפיה.

-מערבבים בקערה את כל החומרים לפי הסדר הרשום.

-בעזרת ידיים רטובות (מאחר והבצק דביק) יוצרים עוגיות, מניחים על נייר אפיה ומשטחים מעט (העוגיות צריכות להיות בקוטר של כ-6 ס"מ ועובי כחצי ס"מ).

-אופים בתנור במשך 12-15 דקות, עד שהעוגיות מתחילות להשחים מעט בשוליים. מוציאים מהתנור ומניחים לעוגיות להתקרר לגמרי (העוגיות יוצאות מהתנור כשהן מעט רכות. לאחר קירור הן מתייצבות ונעשות פריכות).

עוגיות טבעוניות, עוגיות ללא סוכר

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו


61 תגובות

הוסף תגובה
  1. היי
    אני נהינת מאוד מהמתכונים ומשתמשת בהם הרבה, רציתי לשאול בקשר לעוגיות אגוזים אם אין לי סילאן ולא סירופ מייפל האם יש משהו שאפשר להמיר??
    תודה

    1. היי שרי,
      כעקרון בגלל שאין במתכון ביצים שמדביקים את התערובת, סילאן ומייפל מסייעים להדבקה בגלל שהם נוזליים ודביקים.
      אפשר להשתמש בדבש (אם אינך טבעונית) או סירופ אגבה אם יש לך. ואז 4-5 כפות יספיקו.
      אם לא, את יכולה לנסות לשים 4-5 כפות סוכר רגיל ולהוסיף כף נוספת של ממרח שקדים/טחינה כדי שהתערובת תתגבש. אני חושבת שבמקרה כזה יהיה כדאי להוסיף גם כמה כפות מים בהדרגה עד לקבלת תערובת אחידה ומעט דביקה.
      בהצלחה 🙂

  2. היוש הכנתי כרגע עם הרבה שינויים יצא מעולה!!! את השליש כוס קמח החלפתי בקורנפלור, הוספתי רבע כוס קוקוס וקורט מלח והגדלתי את כמות הסילאן, טחינה שמתי רבע כוס וקורט מלח שנוסף וקקאו הגדלתי גם לכף גדושה יצא מעולההההה פריך ובטעם מצויין פשוט מדהים תודה רבה על המתכון או לפחות על ההשראה.. חחחח שבת שלוםם!

  3. היי אפרת!

    קודם כל תודה רבה על האתר המדהים, אני משתמשת בו מלא וקוצרת מחמאות (: תודה!

    שאלונת- אפשר להחליף את הקקאו בשוקולית? ואם כן, האם צריך להוריד את כמות הסוכר?

    תודה מראש

    1. היי שירה,
      שמחה שאת נהנית מהאתר 🙂
      לגבי העוגיות, אני מניחה שאפשר לשים 2 כפיות מלאות שוקולית במקום הקקאו. אפשר להפחית כף אחת של סילאן/מייפל.

  4. תודה על המתכון 🙂
    החלפתי את האגוזים בשקדים, ללא סילאן- שילבתי אגבה ומייפל חצי חצי, וחצי וחצי קמח כוסמין מלא ולבן. החלפתי את הקקאו בקינמון ויצא אחלה עוגיות קינמון שקדים כיפיות.
    באמת תהיתי איך ניתן להכין ללא סודה לשתיה כי יש לה טעם לוואי.
    אשמח לדעת מה ההבדל בין סודה לשתיה ואבקת אפייה…
    ומה יקרה לעוגיה אם אוסיף ביצה?

    1. היי אלון,
      שמחה שיצא טעים עם כל השינויים 🙂
      על אבקת סודה לשתיה והבדל בינה לבין אבקת אפיה ניתן לקרוא בעמוד המצורף – מרכיבים באפיה.
      אם תוסיף ביצה לתערובת העוגיות ייצאו יותר יציבות, מעט יותר רכות ואווריריות.

  5. הכנתי עם קמח מלא, הוספתי מעט מים-כי יצא במרקם מפורר ושמתי 4 כפות דבש ו2 כפות טחינה גולמית במקום מייפל/סילאן.
    לא יצא מתוק אבל יצא ממש טעים!!!

  6. היי אפשר מתכון לסבתא שלי החמודה?
    סבתא שלי מבוגרת וקשה לה עם השיניים, צריך עוגיות או עוגה רכות ולא קשות
    וגם ללא סוכר כלל כי היא סובלת מסוכרת, אפשר תחליף, וגם הייתי מעדיפה בלי מרגרינה מטעמי בריאות, אא"כ זה חייב אז בסדר..
    תודה רבה רבה

    1. היי מיכל,
      יש עוגיות בננה שאפשר להכין עם שינויים: במקום חמאה אפשר לשים 2 כפות שמן (בנוסף לרבע כוס). אפשר לוותר על האגוזים והשוקולד צי'פס ובמקום 3 כפות סוכר אפשר לשים 3 כפות "כמו סוכר" (זאת אבקה של "סוכרזית" שמגיעה באריזה גדולה) או תחליף אחר במתיקות של 3 כפות סוכר. ניתן למצוא בסופרים תחליפי סוכר, רק חשוב לוודא שרשום עליהם שהם מיועדים לאפיה. על האריזה עצמה אמור להיות מצוין המינון. את העוגיות מספיק לשים 15-20 דקות בתנור כדי שלא יתקשו.
      בנוסף, אני מצרפת לינק לעוגות ללא סוכר שאפשר להכין. ממליצה על עוגת הגבינה, עוגת התפוחים ועוגת הגזר (בשתיהן אפשר לוותר על האגוזים), עוגת המיץ ועוגת השוקולד.
      בהצלחה ושבוע נפלא 🙂

  7. היי אפרת
    יש באתר מתכון לגרנולה ביתית בלי סוכר . (ששמים ביוגורט ,חלב )
    בסופר יש את זה אבל עם מלה סוכר .

    1. היי,
      העוגיות אכן במתיקות מעודנת ומי שאוהב מתוק- המתיקות לא מספיקה 🙂
      לא יודעת אם השתמשת בסילאן או במייפל אבל מומלץ מייפל כי הוא יותר מתוק ואם זה לא מספיק אפשר להוסיף לתערובת 1-2 כפות סוכר.

  8. היי, יש לי ממרח קנוי שעשוי מאגוזי לוז וקשיו- זה נראה לך מתאים במקום ממרח השקדים/טחינה/חמאת בוטנים?

    1. היי ליאם,
      אפשר אבל יכול להיות ששימוש בקמח תופח יגרום לעוגיות לצאת קצת פחות פריכות בגלל חומרי ההתפחה שיש בקמח התופח.

  9. יצא ממש טעים!!!
    הפחתתי בכמות המייפל שמתי רק 3 כפות,
    משום מה הבצק לא יצא לי דביק אלא "מלא קמח" אז נאלצתי להוסיף מים
    (השתמשתי בקמח מלא רגיל). ועדיין המשפחה אהבה 🙂

    1. היי ענת,
      הבצק לא יצא דביק בגלל שהשתמשת במחצית מכמות המייפל ולכן עשית נכון שהוספת מים. בנוסף, קמח מלא סופח יותר נוזלים.
      בכל מקרה, שמחה שיצא טעים, זה הכי חשוב 😉

  10. היי 🙂
    באיזה כוסות את משתמשת במתכונים שלך?
    האם כוס לשתיה חמה היא בסדר?
    אגב, האם יש לך אפילקציה עם המתכונים?
    תודה על מתכונים נפלאים!

    1. היי נופית,
      אני משתמשת בכוס זכוכית סטנדרטית (עם ידית) בנפח של 240 מ"ל. ראי תמונה של הכוס.
      כוס לשתיה חמה היא קצת גדולה מידי.
      נכון לעכשיו, אין אפליקציה. אולי תהיה בהמשך 🙂
      שבת שלום

  11. כרגיל!!! יוצאת מופתעת מכל מתכון כאן. סוף סוף מצאתי עוגיות שבאמת מתקרבות להגדרה של בריאות. טעימות בטירוף!!! אני השתמשתי בקמח כוסמין מלא, שילבתי שקדים טחונים כי לא היה לי מספיק אגוזים. וגם מייפל לא היה לי. לא מתוקות אבל עדיין פריכות וטעימות והכי חשוב מעולות בשביל ילדים!!!
    תודה ענקית! אשמח לעוד מתכונים בסגנון שמורכבים רק מחומרים מהטבע.

    1. היי מורן,
      שמחה שהעוגיות יצאו טעימות!
      אשתדל לפרסם מתכונים בריאים נוספים. תודה שחזרת לעדכן 🙂

  12. מחזיק ליום אחרי? רוצה להביא לטיול עם החברים 🙂
    (אם לא אשמח להפניה למתכון לעוגיות טבעוניות קלות ורצוי כשרות לפסח שיחזיקו…)
    תודה!

    1. היי שוש,
      השוקולדיות לא כל כך מורגשת בעוגיות האלה למרות התוספת של הקקאו. בכל מקרה, את יכולה לוותר על הקקאו.

    1. היי בן,
      אפשר לשים שמן קנולה, שמן חמניות או שמן קוקוס במצבו הנוזלי (7-8 כפות).
      יום נפלא 🙂

  13. רצית לשאול במה אפשר להמיר את הסודה לשתיה שמרים או משהו אחר הכנתי פעם קודמת תעוגיות לימון יצאו לי מצוין אבל הטעם של הסודה הורס תכל אין לי בעיה שיקח עוד קצת זמן הכנה אגב זה גם לא בריא…
    תודה האתר נוח וברור

    1. היי מירב,
      מי שלא טבעוני יכול לשים גם דבש (ואז לדעתי מספיק 5 כפות).
      לגבי ממתיק אחר- ראי התייחסותי בתגובה הקודמת.
      יום נפלא 🙂

    1. היי צילה,
      בגלל המרקם הנוזלי והדביק של המייפל והסילאן הם תורמים למרקם העוגיות (במיוחד שאין במתכון ביצה).
      אני מניחה שאת יכולה להשתמש בכל ממתיק אחר שאת רגילה להשתמש בו אבל לדעתי תצטרכי להוסיף כמה כפות מים לתערובת (בהדרגה) במידה והיא תצא יבשה. אפשר גם להגדיל את כמות הטחינה/ממרח ל3-4 כפות. אם זה אפשרי (מבחינה בריאותית) אני ממליצה לשלב ולהוסיף 1-2 כפות סילאן טבעי ללא תוספת סוכר והשאר ממתיק.

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme
Translate »