מתכונים ב-10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

סידן וחשיבותו + מאכלים עם סידן

סידן וחשיבותו + מאכלים עם סידן

סידן וחשיבותו – מאכלים עשירים בסידן

סידן וחשיבותו + מאכלים עם סידן

אדם השוקל 60 קילוגרמים מכיל בתוכו קרוב לקילוגרם סידן. כידוע סידן נחשב לאחד המינרלים הכי חשובים בגוף שלנו ומהווה מרכיב מרכזי בכל הקשור לבריאות השיניים, העצמות והרקמות בגוף.  יחד עם זאת, הסידן מסייע בסילוק רעלים ומתכות מגופנו ובעל תכונות אנטי אלרגניות ואנטי דלקתיות.

הגוף זקוק לסידן בריכוז גבוה ויש לו חשיבות בכל הגילאים: תינוקות, נערים בגיל ההתבגרות ומבוגרים כמובן.

60% מהסידן נמצא בעצמות כאשר בגופנו יש חיישנים השומרים אותו בתוך הגוף, זאת בנוסף לסידן אותו אנו צורכים מהמזון. סידן גם חשוב מאוד לבריאות הלב ולתהליכי הולכה עצביים. הוא אחראי על כיווץ השרירים וחשוב מאוד לבריאות ואיזון גופני הורמונלי.

מינון מומלץ לסידן לילדים כ- 500 מ״ג ליום ולמבוגרים בין 1000-1300 מ״ג ליום.

 

מחסור בסידן – למה הוא עלול לגרום?

מחסור בסידן אצל ילדים עלול לגרום לבעיות התפתחותיות רבות ואצל מבוגרים לחולשה של העצמות ולעתים אף לשברים. בנוסף, מחסור בסידן עלול להוביל לתופעות לוואי מגוונות דוגמת עייפות, עקצוצים בכפות הידיים והרגליים, בחילות, הקאות, עצירות, הפרעות שינה, כאבים בעצמות, אבנים בכליות, חוסר איזון של המערכת החיסונית המעודד הרפס, אלרגיות ועוד. יחד עם זאת, מחסור בסידן עלול לגרום לאוסטיאופורוזיס – מחלה שנוצרת כתוצאה מ״בריחת״ סידן מהגוף.

ויטמין D מגביר את הספיגה של הסידן מהאוכל שאנו אוכלים, וגורם לשחרור של סידן מהמאגרים אל הדם.  צריכה מוגברת של אלכוהול, מאכלים ומשקאות המכילים קפאין וצריכה מוגברת של שומנים פוגעת בספיגת הסידן בגוף. גם אי ביצוע פעילות גופנית וצריכת תרופות מסוימות באופן קבוע עלולים לעודד מחסור בסידן.

 

מזונות עשירים בסידן

  • מוצרי חלב – משקאות חלב, יוגורטים,  גבינות קשות ורכות.
  • ירקות ועשבי תיבול עשירים בסידן – כרוב אדום, כרוב ניצנים מבושל, עלי סלק, שום, חסה, ארטישוק, פטרוזיליה, עלי תרד מבושלים, בזיליקום, ברוקולי ובצל ירוק.
  • פירות עשירים בסידן – תפוזים, משמש מיובש, תאנים יבשות.
  • קטניות עשירות בסידן -במיה מבושלת, פולי סויה, תורמוס, חומוס מבושל ושעועית לבנה מכילים סידן.
  • אגוזים ופיצוחים – שומשום (במיוחד שומשום מלא), שקדים ללא קליפה, זרעי דלעת, זרעי חמניות, אגוזי ברזיל.
  • מאכלים אחרים – ביצה, מרציפן, טחינה, כוסמת, שוקולד מריר איכותי, טופו ומוצרי סויה.
  • דגים – קרפיון אפוי בתנור, מקרל משומר, סרדינים משומרים, סלמון משומר עשירים בסידן.
אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

10 תגובות

הוסף תגובה
    1. היי רחל,
      אני יודעת שיש כדורי סידן למציצה אך אני לא יודעת מאיזה גיל זה.

  1. הי אפרת תודה על האתר המדהים!
    ראיתי שיש לקנות בבית מרקחת כדורי סידן. האם יודעת אם זה טוב?
    תודה רבה!

    1. היי רחלי,
      אני פחות מבינה בזה אבל אני בטוחה שהרוקחים בבית המרקחת יידעו לענות לך. כדאי גם להתייעץ עם רופא משפחה.
      יום מקסים 🙂

    2. תודה אפרת על התשובה,
      האמת שרופאת השיניים שלי המליצה לי לקחת סידן אחרי כמה לידות.
      היא אומרת שלגוף חסר סידן וזה סיבה לבעיות בשיניים.
      היא הציעה לי לעשות בדיקת של כמות הסידן בגוף. עוד לא עשיתי את זה אבל בבית מרקחת יש לקנות די בזול כדורי סידן. אם יהיה לי חדש בנושא אכתוב לך לתועלת כולם.
      לי אישית זה היה חידוש.
      תודה רבה על האתר המבורך!

  2. וואי תודה רבה על המידע המאד חשוב הזה, הבן שלי אלרגי לחלב, ולכן אני לא יכולה לתת לו כ"כ הרבה סידן אבל עכשיו גליתי שיש בעוד הרבה מאכלים סידן ממש יישר כח, וכל הברכות שבעולם,

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme | מפת אתר