מתכונים ב-10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

סגולות התבלינים

סגולות התבלינים

סגולות התבלינים – מהם היתרונות התזונתיים שבכל תבלין?

סגולות התבלינים

הסיבה המרכזית שאנו עושים שימוש בתבלינים מסוימים היא בשל הטעם, הארומה והצבעים שהם יוצרים, אך הפעם בחרתי להציג בפניכם את הסגולות והיתרונות הרפואיים של התבלינים השכיחים שיש לכם במטבח.

 

פפריקה האדומה

את הפפריקה מפיקים מפלפל צ’ילי חריף אותו מייבשים וטוחנים. פפריקה חריפה טוחנים עם הגרעינים ופפריקה מתוקה טוחנים בלי הגרעינים. מחקרים מראים כי החומר הנמצא בתוך הצ’ילי אשר נקרא קפסאיצין מסייע למנוע חלוקה של תאים סרטניים ובעל תכונות אנטי- דלקתיות עוצמתיות. בנוסף, נמצא כי פפריקה מסייעת באיזון רמות הכולסטרול. פפריקה עשירה בויטמין A והיא תוסיף לכל תבשיל שלכם טעם מעולה וצבע אדום יפה.

 

פלפל שחור

את הפלפל השחור מפיקים מהפירות המיובשים של עץ הפלפל שאותם טוחנים. הוא מסייע באיזון רמות החומציות בקיבה, מונע גזים ומספק לגוף נוגדי חמצון המסייעים בנטרול תנועת הרדיקלים החופשיים. יחד עם זאת, הפלפל השחור מסייע לבריאותו של הלב, תורם לאיזון רמות הסוכרים בדם ואף בריא לעיכול.

 

כמון

אמנם לא משתמשים בו בכל תבשיל אך הפעמים שכן משתמשים בו נותנות לגוף המון. את הכמון מפיקים מצמח הנקרא Cuminum cyminum הדומה בתכונותיו לפטרוזיליה. הוא מסייע לתהליכי עיכול ולכן מומלץ לאנשים הסובלים מגזים, כאבי בטן ונפיחויות. בנוסף, הוא הוא הוכח כתבלין המסייע בהרגעת כאבי שיניים ומפחית משמעותית את הסיכוי לחלות במחלת הסוכרת. כפית אחת של כמון ביום תספק לגוף כמות אופטימלית של ברזל ומגנזיום. הוא מכיל גם ויטמין E – נוגד חמצון עוצמתי ומסייע בחיזוק המערכת החיסונית.

 

כורכום

רבות נכתב ונאמר על שורש הכורכום שצובע את כל התבשילים שלנו בצהוב אקזוטי. את התבלין מפיקים מהשורש עצמו אשר מכיל חומר נוגד חמצון הנקרא כורכומין הנחשב לנוגד דלקות עוצמתי במיוחד. בנוסף, מחקרים מראים כי הוא מסייע בבלימת תהליכים סרטניים בגוף, מסייע באיזון רמות הכולסטרול ואף מפחית את הסיכוי לחלות במחלת האלצהיימר. שילוב של התבלין תספק לגוף חלק מתצרוכת הברזל והמגנזיום היומית לה גופנו זקוק. למיקסום היתרונות שבכורכום מומלץ לשלב אותו עם פלפל שחור.

 

קינמון

הוא מתאים גם לתבשילים, למאפים מתוקים, לדייסות וקינוחים. את הקינמון מפיקים מתוך הקליפה הפנימית של ענפי עץ הסינמוניום אשר גדל בסרי לנקה. לא רק שהוא מספק לגוף מגוון של רכיבים תזונתיים דוגמת מגנזיום, ברזל, אשלגן, ויטמין C ועוד, הוא גם ידוע כתבלין המסייע באיזון רמות הסוכרים והכולסטרול בדם. בנוסף, הוא מצוין לטיפול במיגרנות,  משפר את הזיכרון ואף מסייע בהפחתת כאבי מפרקים כתוצאה מדלקת. אם אתם סובלים מכאב גרון, נסו חליטת קינמון, זה יכול מאוד להקל.

 

האורגנו

הוא מתאים למאפים, פיצות וסלטים אך יותר מהכל הוא נחשב לאנטיביוטיקה הטבעית של הטבע. את התבלין עצמו מפיקים כמובן מהצמח והוא נחשב לנוגד חמצון עוצמתי המסייע למנוע נזקים חמצוניים בגוף ואף יעיל למניעת סרטן. בנוסף הוא מומלץ לטיפול בבעיות עיכול ובעל תכונות אנטי בקטריאליות עוצמתיות במיוחד. אם רוצים להרגיע נפיחות בשרירים ובמפרקים, ניתן להכין חליטה עם אורגנו מיובש ולהניח על האזור הנפוח ולעטוף עם מגבת נקייה.

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

אינסטגרם

3 תגובות

הוסף תגובה
  1. היי אפרת
    אני רוצה להכין כארוחת ערב איטריות עם גבינה צהובה בתנור מכירה? קראתי את הכתבה ורציתי לשאול מה אוכל להוסיף חוץ
    מהפלפל שחור האורגנו והמלח שאני מוסיפה כרגיל?
    חוץ מזה על המלח לא ראיתי שרשמת.
    אשמח לתשובה מהירה
    תודה ענקית!!! אילה

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme | מפת אתר