מתכונים ב-10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

נוגדי חמצון

נוגדי חמצון

מהם נוגדי חמצון + מאכלים שעשירים בהם

נוגדי חמצון שנקראים גם "אנטי אוקסידנטים" מסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים הנוצרים כתוצאה מגורמים סביבתיים כמו עישון, גז של מכוניות, זיהום אוויר, חשיפה לרעלים, חומרי הדברה, מזון מעובד ועוד. בנוסף לעובדה שאותם נוגדי חמצון מסייעים בהאטת תנועת הרדיקלים החופשיים, הם גם בולמים תהליכי הזדקנות ומשפיעים לטובה על הבריאות שלנו, על מראה העור שלנו ועל המערכת החיסונית שלנו.

מזונות עשירים בנוגדי חמצון

הנה כמה מזונות, משקאות, פירות וירקות שמכילים כמויות גבוהות של נוגדי חמצון ששווה לשלב באופן קבוע בתזונה שלנו:

תפוזים ומיץ תפוזים

התפוז מכיל כמויות גבוהות של ויטמין C ונוגדי חמצון אשר מסייעים בהגנה על התאים בגוף מפני תהליכים חמצוניים שמתרחשים בו. אם אתם שותים מיץ תפוזים, הקפידו לסחוט אותו בעצמכם ולשתות אותו בסמוך לסחיטה. בנוסף ניתן לאכול תפוז קלוף כמו שהוא או לשלבו ביוגורט או בסלט פירות.

ענבים סגולים

ענבים סגולים מכילים תרכובות הנקראות אנתוציאנין ופרואנטוכיאנידין והם עשירים בנוגדי חמצון רבים. חומר נוסף אשר נקרא רזרבטרול ונמצא גם ביין אדום, בקליפות הענבים ובשוקולד נחשב לנוגד חמצון עוצמתי ולכן מכניסים אותו פעמים רבות בתכשירים קוסמטיים כדי להגן על העור מפני תהליך ההזדקנות. חצי כוס יין אדום פעמיים-שלוש בשבוע הוכחה כמסייעת במניעת מחלות לב וכלי דם. מה גם שאפשר להנות מאכילת ענבים טריים.

תותי בר, תותי שדה, גוג’י ברי ואוכמניות

בגדול כל הפירות האדומים והסגולים מכילים כמויות גדולות של נוגדי חמצון. אוכמניות נחשבות למזון עשיר בנוגדי חמצון ואכילה שלהן על בסיס קבוע הוכחה כמסייעת בהגנה על תאי הגוף ואף מפחיתה את הסיכוי להיווצרות של מחלת הסוכרת. תותים נוספים ששווה לשלב במתכונים, יוגורטים ושייקים הם תותי הגוג’י ברי המגיעים אלינו היישר מסין ונחשבים למזון על עשיר בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון מסוגים שונים. תות שדה גם הוא מכיל נוגדי חמצון, ויטמין ומינרלים רבים.

קקאו

הקקאו בצורתו הטבעית זכה גם כן לדירוג בטבלת מזונות העל ונוגדי החמצון. מוצרים המכילים מוצקי קקאו באחוזים גבוהים או קקאו טבעי מכילים כמויות אופטימליות של נוגדי חמצון. שוקולד מריר (מעל 70% מוצקי קקאו) הוכח כמסייע להאט את תהליך ההזדקנות של הגוף ואף מספק לגוף כמות נאה של מגנזיום.

אגוזים וזרעים

זרעי פשתן, אגוזי מלך, פקאנים ואגוזי ברזל יספקו לגוף נוגדי חמצון, אומגה 3 ומגוון של מינרלים. מומלץ שלא לצרוך מהם כמות גדולה שכן הם עשירים בשומנים אבל 3-4 אגוזים ביום וחצי כפית זרעי פשתן בסלט הם המתכון המושלם לחיים בריאים.

ירקות וקטניות

עגבניה מכילה את אחד מנוגדי החמצון החשובים – ליקופן. מומלץ לצרוך עגבניות מבושלות שכן הליקופן מסיס שמן. שילובן ברטבים מכל הסוגים יתרום רבות לבריאות הגוף ויקטין את תנועת הרדיקלים החופשיים.  בנוסף, ליקופן הוכח כמסייע במניעת מחלות לב וסרטן.  ברוקולי, שום ושעועית לסוגיה השונים עשירים בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, לכן שווה לשלב אותם בתזונה שלנו באופן קבוע.

תה ירוק

מעבר לכך שתה ירוק משפר את חילוף החומרים בגוף ומסייע לירידה במשקל, תה ירוק מכיל נוגדי חמצון חזקים מאוד אשר שומרים עלינו מפני מחלות רבות ומאטים תהליכי הזדקנות. מומלץ לשתות כוס תה ירוק לפחות פעם ביום.

 

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

אינסטגרם

****************************************

הודעה לגולשים:

יצאתי לחופשה ולכן לא אוכל להשיב על שאלות.  אחזור אחרי החג.

 

****************************************

2 תגובות

הוסף תגובה
חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme | מפת אתר