מתכונים ב10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

מדור בריאות

מדור בריאות

 

לפעמים אני חושבת שחבל שאין איזה שיקוי שאפשר לשתות פעם ביום אשר מכיל את כל הויטמינים והמינרלים שאנחנו זקוקים לו במשך היום. במיוחד בשגרת החיים העמוסה.

בכל מקרה, זה כבר מצוין אם אנחנו מכינים את האוכל בעצמנו וכמה שפחות אוכלים בחוץ או צורכים אוכל מעובד.

מי שמכיר אותי יודע שאני לא בעד קיצוניות ואני חושבת שצריך לחיות את החיים באיזון. כשמתחשק משהו מתוק, אפשר (ואפילו רצוי) לאכול מידי פעם.

עם זאת, עדיין תמצאו שהמתכונים שלי לא מכילים כמויות של מרגרינה וחומרים מזיקים ואני משתדלת להשתמש במרכיבים טובים מבלי לפגוע בטעם.

במסגרת שגרת החיים העמוסה, לעשות מהפך בריאותי זה לפעמים נראה בלתי אפשרי ולמעשה זאת הסיבה שהקמתי את המדור. רציתי לתת לכם כמה טיפים קטנים שיכולים לשפר או להוסיף לבריאותכם. זה לא מונע מכם להמשיך בשגרת חייכם הרגילה.

גם שינוי קטן הוא שינוי ואין לזלזל בו אז אם יש משהו שיכול לעזור ולהוסיף לבריאותנו, אז למה לא?

במדור הזה אני אחשוף בפניכם טיפים או מאכלים שנקראים "מזונות על" שבטח חלקכם שמעתם עליהם אבל רובכם לא התנסיתם בהם.  אני גם אסביר לכם איך ניתן לשלב את זה בתפריט שלכם בלי הרבה מאמץ.

תיהנו והמשיכו ליהנות מאוכל טוב ובריאות טובה 🙂

 

שילוב מזונות בריא – אילו מזונות מומלץ לשלב כדי להגביר את ערכם התזונתי?שילוב מזונות בריא

זרעי פשתן – מה הם ואיך לשלב אותם בתזונה שלכם?

זרעי פשתן

נוגדי חמצון – מהם נוגדי חמצון, מדוע הם חשובים ואילו מאכלים עשירים בהם.

מזונות עשירים בנוגדי חמצון

מדוע כדאי לשתות כל יום מים עם לימון?

מים עם לימון

אילו ירקות ומאכלים עדיף לאכול דווקא מבושלים ואלו טריים?

ירקות ומאכלים שכדאי לאכול טריים או מבושלים

סגולות התבלינים – היתרונות התזונתיים שבכל תבלין.

סגולות התבלינים

מדוע כדאי לאכול קטניות ואיך להפחית את תופעת הגזים?

קטניות

סידן וחשיבותו + מאכלים עשירים בסידן

סידן וחשיבותו + מאכלים עם סידן

 

אבות המזון – מהם ומדוע חשוב לצרוך אותם?

אבות המזון

זרעי צ'יה – מה הם ואיך לשלב אותם בתזונה שלכם?

זרעי צ'יה

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

20 תגובות

הוסף תגובה
  1. קודם כל אתר מדהים שאפו ענק! אשמח אם תוכלי להרחיב את מדור בריאות ולהעשיר אותנו בעוד ידע מועיל ומעניין.

  2. היי אפרת, לאחרונה אני מנסה לשלב מזון בריא יותר, (אם שמת לב אני מגיבה בעיקר במתכונים הבריאים יותר…) התחלתי לאפות מקמח כוסמין (הקמח הלבן עשה לי מאד לא טוב), אני מכינה באותה דרך את הבצק מקמח הכוסמין אבל זה לא יוצא לי מוצלח. אולי יש לך מתכון או טיפים איך להכין בצק מקמח כוסמין?

    1. היי שרי,
      מה את מכינה מקמח כוסמין? עוגות ועוגיות או לחמים וחלות?
      מה לא יוצא טוב, הבצק או התוצאה הסופית?

      1. אני אופה לחמניות ליום יום. הבצק יוצא קשה ודביק, הטפיחה הרבה יותר נמוכה מבקמח הלבן שאני רגילה להכין וגם אחרי שהלחמניות יוצאות מהתנור הן לא ממש רכות ולפעמים גם בלתי ניתנות לאכילה. אולי זה קשור גם בסוג הקמח?

        1. היי שרי,
          מאחר וקמח כוסמין מכיל פחות גלוטן הוא אכן תופח פחות. כדי להתגבר על זה אפשר להשתמש במשפר אפיה או לשלב חצי כמות קמח לבן.
          אם הבצק יוצא דביק יש להוסיף פחות נוזלים. אני תמיד ממליצה להוסיף את הנוזלים בהדרגה לפי הצורך ולא בבת אחת.
          גם זמן האפיה עשוי להשתנות אם זה קמח כוסמין ולעיתים נדרש לקצר את זמן האפיה בכמה דקות.
          דבר נוסף הוא שחשוב ללוש את הבצק היטב, בסביבות 8-10 דקות.
          את יכולה לנסות להכין לחמניות מהבצק של מתכון החלה רק עם קמח כוסמין + משפר אפיה או חצי כמות קמח כוסמין וחצי כמות קמח לבן.
          מקווה שפעם הבאה יצליח יותר 🙂

  3. תודה רבה במילים נוספות את פשוט נפלאה…האתר משובח יעיל ועוזר תבורכי והעשירי אותנו בעוד ידע ושפע.

  4. ממש שמחתי לפתוח את המייל ולראות את הבשורה המשמחת הזאת!
    אין ספק שזה יהווה שדרוג לאורח החיים הבריא שלי 🙂
    כל הכבוד!

חזור למעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme
Translate »