מתכונים ב-10 דקות

מתכונים קלים, מהירים וטעימים

סוגי אגוזים

סוגי אגוזים

אגוזים - סוגים וערך תזונתי

אפשר לנשנש אותם ככה סתם, לשלב בעוגות, עוגיות, לחמים ומאפים, להכניס למוזלי של הבוקר, לשייקים, סלטים ועוד. לאגוזים יש חשיבות רבה בתפריט התזונתי היומי שלנו, הם עשירים במגוון של רכיבים תזונתיים חיוניים, מזינים את הגוף שלנו, מעניקים לנו פרץ של אנרגיה, מסייעים בהפחתת הסיכוי ללקות במגוון מחלות, מאזנים את רמות הכולסטרול הרע ובעלי סגולות בריאותיות רבות. אבל היזהרו כי הם משמינים, לכן אחד מכל סוג יספיק בהחלט. הכמות היומית המומלצת היא 3-5 אגוזים ביום.

אגוזים מכילים חלבונים, חומצות שומן רב בלתי רוויות, סיבם תזונתיים, ויטמינים מקבוצה B, מינרלים כמו ברזל, אבץ, נחושת וסידן ונוגדי חמצון.

רצוי לאכול אגוזים טבעיים שאינם קלויים מאחר והחימום שלהם גורם לאיבוד חלק מהערכים התזונתיים שלהם. בנוסף, חימום האגוזים גורם לחלק מחומצות השומן הבלתי רוויות להפוך לרוויות (דבר שמעלה את הסיכון למחלות לב וכלי הדם).

אגוזי ברזיל

אגוזי ברזיל מסייעים בהפחתת הכולסטרול הרע ומכילים כמות גבוהה של סלניום המסייע בהפחתת הסיכוי להיווצרות של תאים סרטניים. הם מכילים חומצות אמינו מסוגים שונים, חומצות שומן בלתי רוויות, ויטמינים ונוגדי חמצון כמו ויטמין C ו- E, סידן, ברזל ואשלגן. אגוז ברזיל מכיל 197 קלוריות ל- 30 גרם, 20 גרם שומן, 4 גרם חלבון, 2.3 סיבים, 48 מ״ג סידן ו-0.7 מ״ג ברזל.

אגוזי קשיו

קשיו נחשב לאחד האגוזים הפופולארים ביותר בישראל. ניתן לצרוך אותו בצורתו הטבעית או הקלויה. הקשיו מסייע בשמירה על בריאות המוח, העצמות, השרירים והמערכת החיסונית.

אגוזי פקאן

ידועים כמסייעים למנוע בעיות קשב וריכוז, מקור מעולה לחומצת שומן אולאית המסייעת להפחית את רמות לחץ הדם והכולסטרול. בנוסף, אגוזי פקאן מכילים מגון רחב של מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים ומפחיתים את הסיכוי להתפתחות של מחלת האלצהיימר ושל מחלות לב וכלי דם.

אגוזי מלך

אגוזי מלך ידועים כבר שנים רבות כמסייעים להפחית את הסיכוי למגוון של מחלות לב וכלי דם. אגוזי מלך מאזנים את רמות הכולסטרול – מעלים את רמת הכולסטרול הטוב ומורידים את הרע. יש בהם כמות גבוהה של חלבון, ויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים. בנוסף הם תורמים לזרימת דם תקינה ומסייעים להאט את תהליך ההזדקנות.

אגוזי מקדמיה

אמנם אגוזי מקדמיה עשירים בשומן, אך הם מומלצים מאוד עבור מי שמקפיד על תפריט תזונתי טבעוני או צמחוני. יש בהם המון ברזל, סידן, וויטמינים מסוג B ועוד. בנוסף, הם מכילים סיבים תזונתיים, חלבון ונוגדי חמצון.

אגוזי לוז

אגוזי לוז מכונים גם בונדוק או אילסר, ויש בהם כמות גבוהה של נוגדי חמצון המסייעים להפחית את תנועת הרדיקלים החופשיים ומאטים את תהליך ההזקנות הטבעי של הגוף. גם הם, בדומה לשאר האגוזים מכילים קשת רחבה של מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים. אגוזי לוז מומלצים מאוד לייעול של תהליכים קוגנטיביים, טובים לטיפול בדלקות בדרכי השתן ומסייעים בחיזוק העצמות.

 

מתכונים עם אגוזים

כדורי תמרים

כדורי קוואקר ושוקולד

בצק פילו ממולא אגוזים

חטיפי בריאות

 

אשמח לשמוע איך יצא לכם בתגובות למטה 🙂

אהבתם? שתפו

אינסטגרם

כל הזכויות שמורות לאתר מתכונים ב10 דקות © 2013
אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק מידע כלשהו מהאתר, לרבות תמונות וטקסטים, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהנהלת האתר
Frontier Theme | מפת אתר